FAQ

Jak działają płatności AcceptEmail?

Obecnie możesz dokonać płatności faktury bezpośrednio z adresu e-mail. Po otrzymaniu rachunku z adresu monitoring@ferratumbank.com otwórz go i sprawdź szczegóły, które zostały utworzone za pośrednictwem AcceptEmail.

Usługa ta umożliwia natychmiastowe dokonanie płatności bezpośrednio do Ferratum. Po jej realizacji status płatności w otrzymanej wiadomości e-mail zmienia się z koloru niebieskiego na zielony. Opcja płatności jest dostępna za pośrednictwem bankowości internetowej, a w celu opłacenia faktury wystarczy podać jedynie rachunek bankowy.

 

Jak zapłacić z Trustly

1. Kliknij w link "Zapłać teraz"

 

 

2. Zaufane okno serwisu otworzy się w przeglądarce. Kliknij "Zapłać".

 

3. Wybierz swój własny bank i zaloguj się

 

4. Potwierdź płatność i to wszystko!

Po potwierdzeniu płatności jej status w wiadomości e-mail zostanie zaktualizowany (tzn. kolor zmieni się z niebieskiego na zielony).

 

Aby uzyskać więcej informacji na temat AcceptEmail i Trustly, odwiedź nasz dział obsługi klienta:

Poniedziałek - Piątek 08:00-21:00 Sobota: 08:00-19:00 Niedziela: 09:00-17:00

Czy pierwsza pożyczka jest za 0 zł?

Jeśli nigdy wcześniej nie korzystałeś/aś z oferty Ferratum Bank (w tym także naszych marek ekspreskasa.pl, kasatak.pl oraz ofin.pl) to możesz wnioskować o zupełnie darmową pożyczkę o wartości do 2000 zł na maksymalnie 30 dni.

Spłacając ją zgodnie z terminem faktycznie oddajesz do Banku dokładnie tyle samo pieniędzy ile pożyczysz,nie ponosząc przy tym żadnych dodatkowych kosztów.

Kiedy mogę się starać kolejną pożyczkę?

O kolejną pożyczkę możesz wnioskować po spłacie bieżącej pożyczki.

Pamiętaj! spłacona pożyczka to taka, która została zaksięgowana na naszym koncie.

Jak mogę się starać o kolejną pożyczkę?

O kolejną pożyczkę ubiegać się możesz korzystając z Profilu Klienta na naszej stronie internetowej. Dla naszych stałych klientów oferujemy możliwość wnioskowania o:

Gdzie znajdę informację na temat kosztów kolejnych pożyczek?

W przypadku kolejnej pożyczki na max 30 dni informacja o kosztach będzie widoczna po zalogowaniu się na profilu klienta. Znajdujący się tam kalkulator przedstawi ofertę dla powracającego klienta ( nawet do 4000 PLN) wraz z kosztami.

Przy pożyczce ratalnej koszty są widoczne na w panelu klienta oraz na stronie z kalkulatorem.

Czy można mieć równocześnie kilka aktywnych pożyczek?

W Ferratum Bank możesz mieć tylko jedno otwarte zobowiązanie. O kolejną pożyczkę możesz wnioskować dopiero po spłaceniu i zamknięciu poprzedniej.

Czy pożyczka lub kredyt w innej instytucji przeszkadza w otrzymaniu pożyczki w Ferratum Bank?

Kredyt lub pożyczka zaciągnięta w innej instytucji finansowej pożyczającej pieniądze nie stanowią przeszkody do otrzymania pożyczki w Ferratum Bank.

Jeśli posiadasz pożyczkę/kredyt w innym banku jednak lecz nie masz opóźnień w jej spłacie i nie figurujesz w rejestrach dłużników (BIK, BIG) to nic nie stoi na przeszkodzie aby ubiegać się o pożyczkę u nas.

Mam otwartą pożyczkę na raty, po zalogowaniu się na profilu pojawia mi się informacja o możliwości doładowania. Co to jest doładowanie do pożyczki?

Jest to możliwość otrzymania dodatkowych środków do obecnie otwartej pożyczki ratalnej. Ofertę na doładowanie można sprawdzać na swoim profilu bądź skonsultować się z Działem Sprzedaży pod nr tel 71 712 20 03

Jakie należy spełniać warunki w celu otrzymania pożyczki?

Pożyczkę (do 30 dni  lub na raty) możesz otrzymać po spełnieniu następujących warunków:

  • posiadasz obywatelstwo Rzeczypospolitej Polskiej z miejscem zamieszkania na terenie RP

  • masz pełną zdolność do czynności prawnych

  • masz minimum  21 lat

  • złożysz wniosek o przyznanie pożyczki

  • uzyskasz pozytywną ocenę zdolności kredytowej

  • zawrzesz z nami umowę pożyczki

  • jesteś konsumentem w rozumieniu przepisów polskiego prawa

  • w chwili ubiegania się o pożyczkę, nie posiada zaległości pieniężnych względem Ferratum Bank

  • nie posiadasz aktywnej/otwartej już pożyczki w naszym banku

Jak mogę wnioskować o pożyczkę?

Wniosek o pożyczkę należy wypełnić przez Internet na naszej stronie ferratum.pl uzupełniając i przesyłając określony formularz o:

Jeżeli korzystałeś/aś z naszej ofert wcześniej zachęcamy do zalogowania się na co uprości proces aplikacji.

Pamiętaj jednak aby dokładnie sprawdzić swoje dane przed wysłaniem wniosku, szczególnie dane osobowe, kontaktowe, numer rachunku itp. które zostały zapisane podczas poprzedniego ubiegania się o pożyczkę.

Co potrzebuję aby ubiegać się o pożyczkę?

Aby ubiegać się o pożyczkę w naszym banku wystarczy Ci własny:

  • dowód osobisty,

  • telefon komórkowy,

  • rachunek bankowy.

Nie wymagamy żadnych zaświadczeń np. o zarobkach

Czy zawsze muszę dokonać opłaty weryfikacyjnej?

Nie wymagamy od naszych klientów wykonanywania przelewu weryfikacyjnego.

Dzięki nowoczesnemu systemowi weryfikacji Instantor, posiadamy sprawny proces decyzyjny, dzięki czemu możesz otrzymać pieniądze, których potrzebujesz bez zbędnej zwłoki i czekania w kolejkach, zazwyczaj jeszcze tego samego dnia.

Jak działa Instantor?

Instantor automatycznie pobiera historię rozliczeń z konta Klienta. Są to surowe dane liczbowe przetwarzane przez specjalny algorytm, który generuje na ich podstawie raport dotyczący tożsamości i wiarygodności kredytowej konsumenta. Proces jest w pełni zautomatyzowany i nie wymaga asysty pracownika, co sprzyja ochronie prywatności Klienta. Instantor nie ma wglądu do danych wprowadzonych podczas logowania, ani ich nie zachowuje.

O jaką kwotę mogę wnioskować?

W przypadku pożyczki do 30 dni możesz ubiegać się o kwotę:

  • Do 2 000 zł jeśli jeszcze nie korzystałeś z oferty Ferratum Bank (oraz EkspresKasa, KasaTak), pierwsza pożyczka jest pożyczką za darmo

  • do 4 000 zł jeśli korzystałeś wcześniej z oferty naszego Banku (lub marek EkspresKasa, KasaTak)

 

Wnioskując o pożyczkę na raty (od 6 do 24 miesięcy) możesz ubiegać się o kwotę:

  • do 5 000 zł jako nowy klient, nie korzystający wcześniej z oferty naszego banku (oraz naszych brandów)

  • do 10 000 zł przy każdej kolejnej pożyczce na raty.

Jak dostanę informację z decyzją o przyznaniu pożyczki?

Decyzję o przyznaniu pożyczki (do 30 dni lub na raty) otrzymasz SMSem na podany we wniosku numer telefonu.

Czy otrzymam odpowiedź o odmowie przydzielania pożyczki?

Oczywiście, bez względu na to czy pożyczka została przyznana czy też odpowiedź jest odmowna zostaniesz o tym poinformowany w postaci SMSa wysłanego przez nas na podany we wniosku numer telefonu

Ile trzeba czekać na decyzję o przyznaniu/odmowie pożyczki?

Decyzję o przyznaniu pożyczki lub odmowie otrzymasz w ciągu maksymalnie 24 godzin od momentu wysłania do nas poprawnego wniosku o jej udzielenie, chociaż z reguły odbywa się to w ciagu 1 godziny. W razie konieczności Centrum Obsługi Klienta będzie się z Tobą kontaktować telefonicznie.

Jakie są najczęstsze powody odmowy przyznania pożyczki?

Jednymi z najczęstszych powodów odmowy przyznania pożyczki są:

  • Wiek mniej niż 21 lat

  • Brak obywatelstwa Rzeczpospolitej Polskiej

  • Figurowanie w  rejestrze dłużników

  • Niespłacona pożyczka w naszym banku

  • Błędnie uzupełniony  formularz / wniosek o pożyczkę

Czy musze podpisać umowę o pożyczkę?

W przypadku pierwszej pożyczki na max 30 dni formą zawarcia umowy na odległość jest przesłanie przelewu weryfikacyjnego 1 gr wraz z Klauzulą o akceptacji warunków regulaminu: nr PESEL Akceptuje warunki przyznania pożyczki Ferratum. Klient przesyła przelew po zapoznaniu się z treścią umowy przesłaną na wskazany adres e-mail.

W przypadku pożyczki ratalnej oraz kolejnej mikro pożyczki akceptacja warunków umowy jest poprzez odesłanie smsa KASA TAK bądź telefoniczny kontakt z COK.

 

Czy mogę odstąpić od umowy?

Tak. Masz taką możliwość do 14 dni od daty zawarcia umowy.

Ile czasu zajmuje przelew pożyczki na konto?

Po otrzymaniu pozytywnej decyzji o przyznaniu pożyczki środki niezwłocznie zostaną przelane na Twój rachunek bankowy. Czasprzelewu środków na konto jest jednak uzależniony od sesji międzybankowych ustalonych przez bank, w którym pozsiadasz rachunek.

Czy jest możliwe przedłużenie terminu spłaty pożyczki?

Tak korzystając z naszej pożyczki na krótko masz możliwość przedłużyć termin jej spłaty maksymalnie dwukrotnie. Wymagane jestjednak dodatkowe zabezpieczenie. 

Jak przedłużyć termin spłaty pożyczki?

Przedłużenie jest za darmo, pod warunkiem dostarczenia umowy podpisanej przez 1 gwaranta (żyranta) + 2 świadków (lub notariusza).

W jaki sposób dokonać spłaty pożyczki?

Informacje przydatne do dokonania spłaty poszczególnych pożyczek można znaleźć odpowiednio na naszych stronach

Ważne jest aby spłaty pożyczki (lub jej rat) dokonywać terminowo. Na odpowiedni numer rachunku i z odpowiednio uzupełnionym tytułem przelewu zawierającym numer Twojej pożyczki (lub Twój numer PESEL).

Numer rachunku bankowego

  • Santander Consumer Bank S.A.: 34 1090 2503 0000 0001 2123 3730

Czy mogę wcześniej spłacić pożyczkę?

Tak, jest taka możliwość. Jeśli jesteś zainteresowany prosimy o kontakt telefonicznyz COK.

Czy mogę nadpłacić raty za kolejne miesiące?

Tak, nadpłata zostanie naliczona na poczet spłaty kolejnych rat.

Czy wcześniejsza spłata wiąże się z dodatkowymi kosztami?

Nie, Klient nie ponosi kosztów z tytułu wcześniejszej spłaty.

Co zrobić w przypadku opóźnienia w spłacie?

W przypadku wystąpieniaopóźnienia w terminie spłaty pożyczki/raty prosimy o kontakt z COK pod numerem telefonu  71 716 22 22. Po sprawdzeniu na jakim etapie jest sprawa Konsultant przekieruje do odpowiedniego Działu.

W przypadku braku lub opóźnienia płatności mogą bowiem zostać naliczone dodatkowe opłaty.

 

Jakie są godziny pracy COK ?

Poniedziałek - Piątek: 08:00 - 21:00 Sobota: 08:00 - 19:00 Niedziela: 09:00-17:00

Jak mogę się skontaktować z COK/Ferratum Bank?

Kontakt z naszym Centrum Obsługi jest możliwy poprzez telefon, mail oraz czat.

Dane kontaktowe znajdują się na naszej stronie - www.ferratum.pl/kontakt

Hasło do Twojego profilu na ferratum.pl – co zrobić gdy nie pamiętam?

Aby odzyskać swoje hasło wystarczy wejść stronę ferratum.pl. Pod polem do logowania znajduje się link do strony umożliwiającej wygenerowanie nowego hasła - „Nie pamiętam hasła?” lub kliknij w następujący link.

Po podaniu swojego numeru PESEL system automatycznie wygeneruje nowe 5 cyfrowe hasło, które zostanie wysłane do Ciebie SMSem.

Swoje hasło możesz także zmienić kontaktując się z naszym Biurem obsługi Klienta pod numerem 71 716 22 22.

Jak mogę się zalogować do swojego Profilu na ferratum.pl?

Aby zalogować się do Profilu wystarczy wejść na naszą stronę www.ferratum.pl. W prawym górnym rogu strony kliknnij z przycisk "Zaloguj się" lub skorzytsaj z następującego linku . Teraz wystarczy podać swój numer PESEL oraz pięciocyfrowe hasło otrzymane SMSem.

Nie mogę zalogować się do profilu, nie przychodzi mi pin?

Zazwyczaj jest to związane ze zmienią numeru telefonu. Jeśli nie jesteś pewny jaki masz nr telefonu w danych w Profilu Klienta skontaktuj się z COK.

Jak sprawdzić status Twojej pożyczki?

Status pożyczki możesz sprawdzić w każdej chwili logując się na swoim profilu na stronie www.ferratum.pl.

Możesz także skontaktować się telefonicznie z CentrumObsługi Klienta pod numerem telefonu 71 716 22 22.

Ponadto każdorazowo otrzymasz wiadomość SMS z decyzją tuż po weryfikacji Twojego wniosku.

Gdzie mogę sprawdzić pozostałą kwotę oraz termin do spłaty?

Wszelkie informacje na temat terminu spłaty oraz kwoty znajdziesz w otrzymanym wraz z umową harmonogramie spłat.

Możesz je także sprawdzić logując się na naszej stronie do swojego profilu lub kontaktując się telefonicznie naszym Biurem Obsługi Klienta pod numerem 71 716 22 22.

Jak mogę zaktualizować swoje dane np. telefon, nr rachunku , adres itp?

Twoje aktualne dane (osobowe np. numer i seriadowodu, nazwisko, kontaktowe np. numer telefonu, adres czy numer rachunku bankowego) są bardzo ważne dlatego zawsze masz możliwość ich zmiany logując się do Twojego Profilu na naszej stronie https://www.ferratum.pl/account/profile lub kontaktując się z nami telefonicznie pod numerem 71 716 22 22.